Kako delujejo spletni iskalniki?
Objavljeno: 18.09.2020
Spletni iskalniki pri razvrščanju spletnih strani in vsebin uporabljajo proces, ki je sestavljen iz odkrivanja in analiziranja spletne strani, indeksiranja le-te in na koncu še rangiranja spletne strani. Da bi bolje razumeli delovanje spletnih iskalnikov, smo vam v nadaljevanju pripravili kratek zapis, ki vam bo pri tem pomagal.
Spletni iskalniki pri razvrščanju spletnih strani in vsebin uporabljajo proces, ki je sestavljen iz odkrivanja in analiziranja spletne strani, indeksiranja le-te in na koncu še rangiranja spletne strani.
Odkrivanje spletne strani opravijo pajki oz. roboti iskalnikov. To so pravzaprav napredni programi za pregledovanje spletnih strani. Pajki (roboti) bodo pregledali spletno stran in na podlagi razumevanja HTML jezika, ocenili in ugotovili sporočilo vsebine na spletni strani.
Postopek pregledovanja je mnogim bolj znan pod imenom (»crawling«).
Pajki nato v svoje sezname shranijo ocene pomembnih ključnih besed in oznak. Temu postopku pravimo tudi indeksiranje, njegov namen pa je, da pajki na podlagi iskanja po ključnih besedah, znajo razvrstiti relevantne strani in jih tudi prikazati internetnim uporabnikom.
Določanje relevantnosti pomeni, da roboti na podlagi ključnih besed iščejo povezavo med temi besedami in spletnimi stranmi, saj želijo obiskovalcem spleta ponuditi relevantne rezultate-rezultate, ki bodo glede na iskane besede ponudili najbolj primerno vsebino. Na podlagi vsega tega se spletne strani rangirajo. Kot smo že omenili: višje kot smo uvrščeni, bolj uspešen bo naš spletni nastop.
Razumevanje uporabnikov spletnega iskalnika
Poleg razumevanja delovanja iskalnikov, kar smo vam predstavili v prvem poglavju, je zelo pomembno, da razumete tudi uporabnike spletnih iskalnikov in s tem tudi vaše potencialne obiskovalce. Z optimizacijo imamo zgolj en končni cilj – povečanje obiska spletne strani oz. spletne trgovine ter posledično tudi izboljšanje prodajnih rezultatov. Da bi to dosegli, moramo razumeti uporabnike interneta in spletnih iskalnikov, ter naše spletne strani prilagoditi njihovim tipičnim vedenjskim vzorcem.
Na kakšen način ljudje uporabljajo spletne iskalnike in kakšne ključne besede pri tem uporabljajo, so pomembne informacije, ki vam bodo pomagale da pridete do svojih potencialnih kupcev – lažje in hitreje. Naloga optimizacije je, da poišče tiste besede in besedne zveze, za katere smo lahko prepričani, da jih pri iskanju uporablja večina uporabnikov.
Večina uporabnikov spletnih iskalnikov se pri uporabi le-teh obnaša dokaj podobno. Svoje iskanje običajno opravijo v petih zaporednih korakih:
• zaznana in izkazana potreba po storitvi ali izdelku
• vpisovanje ključnih besed v spletni iskalnik
• pregled dobljenih rezultatov in klik oz. obisk izbrane strani
• pregled obiskane strani, v kolikor ne pridobi željenih informacij se vrne na rezultate iskanja in izbere drugo stran
• v kolikor še vedno ni pridobil potrebnih informacij, se uporabnik interneta običajno vrne na iskanje in uporabo bolj specifičnih ključnih besed
V kolikor želite biti opazni na internetu, morate poskrbeti, da se vaša spletna stran/trgovina najde med prvimi 10 rezultati naravnih zadetkov. Po statističnih podatkih je kar 97% uporabnikov interneta takšnih, da bodo pregledali samo prvih deset zadetkov. Spletni iskalniki skrbijo za to, da na ta prva mesta uvrstijo najbolj relevantne zadetke. Med relevantne strani bodo uvrščene strani, na katerih se bodo uporabniki najraje zadrževali, strani ki so hitre in na katerih bodo obiskovalci našli prave informacije. Takšne strani so enostavne za uporabo, imajo jasno navigacijo, kvalitetno vsebino in so tudi oblikovno zelo všečne.
Visoka uvrstitev pri spletnih iskalnikih nikoli ni bila in tudi nikoli ne bo samoumevna. V to je potrebno vložiti ogromno dela in truda, a ne skrbite.. Tu smo mi za vas. Z izkušeno ekipo strokovnjakov bomo poskrbeli, da se boste uvrstili na najvišja mesta pri iskalnikih, da boste tam ostali in na podlagi tega gradili uspešno spletno zgodbo.