Tako so trgovci že pred časom odkrili
priložnost za odličen zaslužek in
čiščenje odvečnih zalog. Črni petek se razpotega čez več dni in traja vse do ponedeljka (spletna različica črnega petka, predvsem za nakupe digitalnih produktov), ki mu pravimo
Cyber Monday.
Črni petek po tradiciji pade na zadnji petek v novembru,
letos bo to 27. novembra. Zaradi trenutnih razmer po svetu v povezavi z Covid-19 se pričakuje izdaten promet na spletnih trgovinah saj bodo fizične kot kaže morale ostati zaprte.
Od kod izvira Black Friday?
Črni petek je k nam prišel iz Združenih držav Amerike, kjer ga obeležujejo naslednji dan po prazniku »Thanksgiving Day«. Tega praznujejo vsak četrti četrtek v novembru. Predstavlja izraz hvaležnosti ob žetvi, zato se ljudje zberejo v družinskem krogu in si privoščijo pravo pojedino.
Na ta dan večina trgovin odpre vrata že zelo zgodaj in ponudi posebne akcijske cene, s katerimi želijo otvoriti prihajajočo nakupovalno mrzlico.
Izraz sega v šestdeseta, prva razprodaja je bila že leta 1924 v veleblagovnici Macy’s, prvič pa je bil blackfriday omenjen leta 1950. Sprva so poimenovanje Black Friday uporabljali v povezavi z prometnim kolapsom katerega so množice pustile po svojem mrzličnemu obhodu prodajaln in lovljenju popustov. Kasneje so dodali še razlago, ki pravi, da “črni petek” označuje trenutek, ko
trgovci začnejo ustvarjati dobiček oz.
preidejo iz rdečih v črne številke.
Kako pripraviti spletno trgovino na Black Friday in Cyber Monday
Če še niste začeli pripravljati spletne trgovine za Black Friday razprodaje je sedaj skrajni čas. Večina spletnih nakupovalcev opreza za popusti že 10 ali več dni prej. Zato je
izredno pomembno, da jim poveste
katere izdelke po znižanih cenah jim boste ponudili na ta dan.
1. Izpostavite znižane izdelke
Izdelki, ki jih želite prodajati po občutno nižji ceni in s tem
spodbuditi obiskovalce vaše spletne trgovine k nakupu morate seveda izpostaviti iz množice ostalih artiklov. Poskrbite, da bodo
znižani izdelke vidni takoj od vstopu na stran. Ne smete si namreč privoščiti, da bi le ti bili skriti nekje v ozadju.
Jasno označite popuste z dovolj veliko in barvito grafiko ter fonti. Uporabite tudi fraze kot npr. »
Omejena ponudba«, »
Zadnji kosi«, »
Ne spreglejte«, »
Zadnja priložnost«, »
Samo danes« in podobno.
Kot izredno
učinkovit element spletne prodaje se je v zadnjih letih izkazal t.i. »
pop-up«. Vsebina v njem upozori obiskovalca na popust in še dodatno
izpostavi točno določen izdelek, ki bo vaš glavni adut za letošnji Black Friday.
Pop-up je le ena izme mnogih uporabnih funkcij
CMS Minitron. Aktivnost POP-UP-a v tem
slovenskem urejevalniku spletnih trgovin lahko nadzirate sami, časovni prikaz pa je sprogramiran.
2. Določite pravi popust
Na Black Friday in Cyber Monday večina nakupovalcev išče
izdatne popuste. Po raziskavah, ki jih je naredilo ameriško združenje spletnih trgovcev večina išče
vsaj 20% popuste. Ker že med letom praktično povsod ponujajo 10 ali 15% popuste, morate na črni petek ponuditi občutnejše znižanje, da boste ostali konkurenčni.
V kolikor ste uporabnik
slovenskega urejevalnika spletnih trgovin CMS Minitron vam bo delo s popusti izdatno olajšano. Preko
modula za enostavno upravljanje akcijskih nakupov (popusti, akcije,...), ki vam omogoča enostavno in hitro upravljanje vaše akcijske ponudbe, boste lahko istočasno upravljali z več različnimi akcijskimi ponudbami.
Popuste in nove akcijske cene pa lahko
v zgolj nekaj korakih določite ogromnemu številu izdelkov.
3. Poleg popustov ponudite še dodatne ugodnosti
Ker bodo na
Black Friday dobesedno vsi spletni trgovci ponujali vsaj minimalne popuste poskrbite, da boste spletnega nakupovalca prepričali v nakup vi in ne vaš neposredni konkurent.
Kupca k nakupu spodbudite z
dodatno ugodnostjo oz.
vrednostjo ob nakupu. Ponudite manjše
darilce,
dodaten popust, ki ga lahko vnovčijo ob naslednjem nakupu ali pa jih nagradite z
dvojnimi točkami zvestobe. Te so standardna funkcionalnost spletnih trgovin zgrajenih v
CMS Minitronu.
4. Navzkrižna prodaja
Črni petek bo odlična priložnost za
dodatno prodajo. Veliko nakupov bo opravljenih tudi z artikli, ki ne bodo znižani, bodo pa ponujeni poleg ugodnega artikla. Kupci ne bodo oprezali le za čim večjim popustom ampak tudi za čim boljši izplen. In ko že imate kupca na svoji spletni trgovini mu poleg artikla, ki ga je dodal v košarico
ponudite še sorodni oz. povezan artikel. Saj veste, zraven super pohodnih čevljev ponudite še tople nogavice, poleg najnovejšega pametnega telefona še moderen ovitek in zaščito za zaslon, morda dodatne slušalke itd.
CMS Minitron vam omogoča, da ročno dodelite posameznemu artiklu sorodni artikel, ki se prikaže tudi v naboru artikla na spletni trgovini.
5. Nakupov prek mobilnega telefona vsako leto več
V podjetju Salesforce ocenjujejo, da je bila
spletna prodaja na črni petek od lanskega leta
višja za kar 25%. Ocenili so tudi, da je bilo v letu 2019
kar 55% nakupov opravljenih prek
mobilnega telefona, 45% pa prek prenosnega ali namiznega računalnika. Z mobilnimi napravami pa v 2020 opravimo kar
73% vsega spletnega prometa.
Vse to je potrebno upoštevati in vzeti na znanje pri zasnovi moderne spletne trgovine. Prepričajte se, da se vse spletne strani v vaši trgovin na mobilnih napravah prikazujejo pravilno in brez napak. Slike, spletne pasice, reklame, headerji itd, se morajo prilagajati sorazmerno z velikostjo zaslona oz. naprave. Postavitev
ključnih elementov spletne prodaje pa mora biti na s
trateško pomembnih mestih in predvsem tam kje jih uporabnik pričakuje.
V Mmstudiju spletne strani in trgovine izdelujemo že več kot 12 let in imamo na tem področju vrsto izkušenj s katerimi svojim strankam nudimo vrhunske spletne strani, ki dosegajo poslovne cilje naših naročnikov.
6. Live Chat oz. pogovor v živo na spletni trgovini
Predvsem na
Black Friday bo potrebno biti
odziven in dostopen potencialnemu kupcu za morebitna vprašanja. Ne želite si namreč zamuditi priložnosti za dobičkonosen posel samo zato ker kupec ni dobil željenih informacij. Eden od načinov je dosegljivosti na email in telefon, vendar je predvsem v zadnjem času med uporabniki spleta vse bolj
zaživel Live Chat. Ta
omogoča direktno komunikacijo med potencialnim
kupcem in
trgovcem. Poskrbite, da bo do Black fridaya vaša spletna trgovina imela integriran sistem za
komunikacijo v živo.
Spletne nakupovalce opozorite na vašo ponudbo
Bodite prisotni na spletu. Spletna trgovina
brez določenega števila obiskovalcev ne bo prodala skoraj nič oz. zanemarljivo malo. Povprečna konverzija se giblje nekje med 1-3%. Povedano preprosteje; od 100 obiskovalcev vaše spletne trgovine se jih bo za nakup odločilo zgolj med 1 in 3. Zato je
izrednega pomena, da na spletno trgovino
pripeljete čim višje število potencialni kupcev.
7. Oglašujte na Googlu in Facebooku
Izbrane artikle lahko izdatno reklamirate preko
plačanih Googlovih oglasov. AdWords tekstovni oglasi so navadno kratki, sestavljeni so iz ene vrstice naslova (največ 25 znakov) in dveh vrstic vsebine. Ker gre za plačan prikaz vsebine se bo vaš oglas na izbrano ključno besedo potencialnemu kupcu vedno prikazal med prvimi rezultati iskanj.
Google AdWords se izkaže za
zelo učinkovito orodje, če uporabnik ve, kaj dela. V nasprotnem primeru je bolje, da zadevo prepustite strokovnjakom.
V
Mmstudiu bomo za vas pripravili učinkovite in donosne oglaševalske kampanje, rezultati le-teh pa bodo presegli vsa vaša pričakovanja in zahteve. Pristanite na prvih mestih spletnih iskalnikov že danes!
8. Izkoristite potencial socialnih omrežij
Dandanes praktično
večina obiskovalcev na spletne trgovine
pripeljemo preko različnih
socialnih omrežij med katerimi nedvomno prednjačita
Facebook in
Instagram. Predvsem oglaševanje na Facebooku bo obrodili sadove saj omogoča všečkanje in deljenje objave. S premišljenim oglaševanjem bo doseg lahko enormen. Seveda pa je targetiranje odvisno od vaše ciljne publike. Mlajši populaciji so morda bližja novejša omrežja kot npr.
Tik-Tok, v modnem svetu je razširjen Instagram med »craft« ponudniki in oblikvalci
Pinterest itd.
Osredotočimo pa se na
Facebook, ki je še vedno
najbolj razširjeno socialno omrežje. Najboljši način za promocijo izdelka na Facebooku je
plačano oglaševanje. Prepričajte se da bo vaš oglas pripravljen skladno z
Facebook standardi in zahtevami, poleg tega naj vsebuje
sliko in
barve, ki bodo pritegnile pozornost uporabnika. Dodatno oglas podkrepite z
udarnim naslovom in
tekstom, ki naj ne bo predolg ali preveč splošen. Spodbujati mora k zainteresiranosti za izdelek in posledično nakupu v vaši spletni trgovini. Opisu obvezno
dodajte povezavo do oglaševanjega artikla. Oglas lahko podkrepite z
videom,
animacijo,
slider efektom in podobno.
9. Pripravite e-mail kampanijo
Email marketing je še vedno
zelo donosno oglaševalsko orodje. Kar 25% nakupov povezanih z Black Friday je posledica promocije preko
email kampanij. Email marketing vam omogoča, da kupca seznanite z vašo akcijo na črni petek ter pri kupcu vzbudite zanimanje za nakup. Pošljite email točno
določeni bazi uporabnikov, ki so pri vas morda že nakupovali. To bo gotovo
povečalo možnost, da na spletno trgovino pripeljete pravega kupca. Pošiljanje, ki naj bo seveda nevsiljivo
ponovite na dan pred črnim petkov in tako potencialne kupce prijazno spomnite na vaše izjemne popuste.
V kolikor potrebujete
storitev digitalnega oglaševanja smo vam seveda v Mmstudiju vedno na voljo. Naše izkušnje na področju
digitalnega marketinga nam omogočajo, da dosegamo neverjetne rezultate na področju
Google Ads oglaševanja,
Facebook oglaševanja, pri vsebinskem oz.
content marketingu,
vodenju družbenih omrežij, izvajanju
SEO optimizacije,
e-mail marketingu.
Ne pozabite na Cyber Monday
10. Cyber Monday
Posebnost
Cyber Monday-a (spletni ponedeljek) je, da so posebni popusti na voljo le na spletu v spletnih trgovinah. Zadnja leta je ta akcija ena izmed
najbolj popularnih na svetu.
Izvor Cyber Monday sega v ZDA, ko so leta 2005 spletni trgovci ponudili
spletni ponedeljek najprej predvsem za izdelke elektronike in računalništva ter prenosu digitalnih vsebih, kot so npr. računalniške igre, filmi, glasba, itd.. V zadnjih letih pa popuste konec novembra ponujajo praktično vsi spletni trgovci.
Na Criteo blogu pišejo, da so lani na Cyber Monday nekateri
evropski trgovci prodali tudi do 70 % več kot pretekla leta, ko na ta dan niso pripravili posebnih ponudb. Zato še enkrat, poleg Black Fridaya popuste pripravite tudi na spletni ponedeljek.
Pa še to
Analitičarka Tamara Gaffney iz Adobe Digital Insights pojasnjuje, da se bo
največ naročil na Black Friday in Cyber Monday zgodilo
med osmo in enajsto uro zvečer. Takrat naj bi kupci že točno vedeli, kaj si želijo, ob tem pa jih bo spodbujal še občutek nujnosti.
Želimo vam uspešno Black Friday in Cyber Monday prodajo
Upamo, da smo vam s temi kratkimi nasveti vsaj malo pomagali, da boste na praznik kupcev in prodajalcev uspeli pripraviti vašo spletno trgovino na najboljši možen nači ter tako ustvarili čim boljši prodajni izkupiček.
Pri
MMstudiu že več kot desetletje
skrbimo za zadovoljstvo naših strank in
izdelavo naprednih spletnih trgovin, ki
dejansko prodajajo. V kolikor si želite tudi sami
uspešnega spletnega nastopa in potrebujete
zanesljivega izdelovalca spletnih trgovin, potem nas brez zadržkov
kontaktirajte na
070/860-812 ali pa nam pošljite povpraševanje na:
info@mmstudio.si