BLOG MMstudio

Kako s pametnim telefonon fotografirati artikle za spletno trgovino

Objavljeno: 09.11.2020
V času poplav spletnih trgovin izstopajo tisti trgovci, ki veliko pozornosti namenijo kakovostni predstavitvi izdelkov. Niso več dovolj zgolj kratki in površni opisi, kak popust tu in tam. Za pritegnitev pozornosti kupca je v prvi vrsti pomemben pravilno pripravljen opis in pa predvsem privlačna fotografija izdelka.
Potencialni kupci v spletni trgovini se s pomočjo slik odločajo ali jih izdelek ustreza ali ne, pomaga jim ugotoviti velikost, barvo, kvalieto, material ter druge faktorje odloču za nakup.

Danes bomo govorili o vizualni plati predstavitve izdelka, se pravi fotografiji. Namreč edina prava pomanjkljivost spletne prodaje za kupca je ravno nemožnost fizičnega ogleda in otipa artikal, ki ga kupuje. Prav zato je kakovostna in privlačna fotografija ključnega pomena pri uporabniški izkušnji. Ta pa viša konverzijo v spletni trgovini in generira nakup.



Seveda nimajo vsi trgovci neomejenaga proračuna, da bi za vsak izdelek v ponudbi najemali profesionalnega fotografa. Nič hudega. Vse kar potrebujete, da bodo vaše fotografije privlačne in vabile k nakupu je tale vodič in pa pametni telefon.
V tem vodiču vas bomo seznanili zakaj morajo biti fotografije v spletni trgovini na najvišjem nivoju, da bodo pritegnile pozornost kupca in vzbujale željo po nakupu. Kako take fotografije lahko kar doma ustvarite sami, ter vam navrgli kup uporabnih nasvetov in trikov, ki se jih poslužujejo profesionalni fotografi.
 

Najprej začnimo z opremo, ki jo boste potrebovali.


1. Pametni telefon ali fotoaparat


Današnji pametni telefoni imajo vgrajene vrhunske kamere, ki so sposobne zajeti sliko v visoki resoluciji. Profesionalni fotografi uporabljajo pregrešno drage in zmogljive DSLR kamere, da dobijo vrhunske posnetke. Vendar pa pametni telefoni manjko strojne moči (čeprav je ta s serije v serijo čedalje zmogljivejša in naprednejša) nadomeščajo s programsko opremo, ki pripomore k dosegu zadovoljivih rezultatov. Večina opazovalcev tako razlike v posnetku niti ne bo opazila, kaj šele, da bi jo kritizirala.

Za fotografiranje izdelkov za spletno prodajo uporabljajte pametne telefone z dovolj kvalitetno kamero z npr. 8 megapikslov ali več. Najnovejši telefoni pa lahko dosegajo tudi do 12megapikslov.

 Nasvet: Preden pričnete s fotografiranjem se prepričajte, da ste očistili lečo kamere. Mnogokrat se namreč zgodi, da je le ta zapacana z npr. prstnim odtisom. Posnetki pa so posledično slabše kvalitete.
 

2. Stojalo oz. tripod




Tripod stojala uporabljamo za stabilizacijo telefona ali fotografskega aparata. Ponavadi je sestavljeno iz treh nog in montažne glave, ki omogoča, da fotoaparat/telefon nemoteno obračamo in nagibamo tudi po tem, ko je že trdno pritrjen na stojalo. Ker se z uporabo stojala izognemo tresenju in premikanju, ki nastane pri prostoročen fotografiranju, bistveno izboljšamo kvaliteto slike. S tripod stojalom dosežemo tudi, da bodo fotografije vedno zajete pod enakim kotom. Uporaba stojala je priporočljiva ni pa nujna. Na trgu so dostopni različni modeli, ki pa se poleg cene razlikujejo predvsem v izvedbah in naboru dodatnih funkcionalnosti.  

Alternativa: Če tripoda nimate, kot alternativo lahko uporabite npr. škatlo, knjige, razne podstavke itd.

Nasvet: kadar uporabljate stojalo in boste naredili serijo fotografij vedno uporabljajte isto razdaljo med točko postavitve stojala in pa produktom. Najlažje je na površini, ki jo imate namenjeno za fotografiranje zarišete dva manjša križca. Tako boste dosegli, da bodo vse fotografije videti konsistenčno.


3. Belo »neskončno« ozadje
 



Fotografiranje za spletno trgovino je ponavadi izvedeno na belem ozadju. Fotografiran izdelek želimo namreč izolirati od okolice oz. dinamičnega ozadja in tako poudariti samo predmet zanimanja za kupca. Da dosežemo efekt neskončne beline brez robov in neželjenih ostrih senc priporočamo uporamo belega šeleshamer papirja večjega formata, npr A2 ali A1. Papir eni strani nalepite na mizo, rahlo upognite, da dobite krivino in ga na drugi strani nekoliko višje prilpite na steno.

Alternativa: Lahko pa ste bolj kreativni iz namesto beline uporabite lična ozadje, ki povezujejo izdelek v smiselno celoto. Izbira pravega ozadja naj bo premišljena. Ozadje naj služi svojemu namenu in naj ne izstopa s premočnim kontrastom, To bi le odvrnilo pozornost od artikla. Tega pa nočemo, kajne?

So pa teksurirana ozadja lahko prava popestritev za spletno trgovino. Vedeti moramo le kdaj je taka uporaba smiselna. Na primer za prodajo čevljev ali pa pisarniškega materiala, elektronike morda ne, ko pa prodajate kake »vintage« ali pa »craft« produkte pa lahko vse skupaj izpade prav simpatično.


4. Osvetlitev
 



Prava svetloba je ključna za nastanek vrhunske fotografije. Fotografi pravijo, da je svetloba njihova najboljša ali pa najhujša sovražnica. Najboljša osvetlitev je seveda naravna svetloba. Priporočamo slikanje od sončnem vremenu in ob oknu, vendar naj sonce ne bo premočno. Priporočljivo je slikati dopoldan ali pa pred sončni zahodom. Tako bodo fotografije izpadle najlepše. Vendar pa žal nimamo vedno na voljo optimalnih naravnih pogojev, zato si pomagamo z lučmi, katere tudi lažje kontroliramo in prilagajamo potrebam fotografiranja.

Fotografske luči za amatersko rabo so nam na voljo po že dokaj dostopnih cenah in v kolikor imamo namen fotogrfirati konstantno je nakup le teh smiseln. Za studijsko fotografijo potrebujemo tri vire svetlobe. Več o »tritočkovnem sistemu osvetlitve« si preberite v spodnjem okvirčku.

Kot rečeno je prava svetloba bistvena za nastanek dobre fotografije. Bolj kot bomo pravilno osvetlili predmet fotografiranja manj postprodukcijskih popravkov in korekcij bo potrebno.

Alternativa fotografskim lučem so lahko namizne svetilke, gradbeni reflektorji in podobno.

Nasvet: Kadar je svetloba premočna uporabite tako imenovane difuzorje oz mehčalce svetlobe. Na voljo so številni profesionalni pripomočki, lahko pa uporabite kako od alternativnih rešitev v obliki večjega kosa tkanine, zavese ali papirja. Z njimi zastrite vir premočne svetlobe kot je npr. okno ali pa sonce v naravi.  
 

Za tiste, ki želijo vedeti več:

Tri oz. štiri točkovni sistem osvetlitve

V studijski osvetljavi je v veliki večini primerov uporabljena štiritočkovna osvetljava. Na ta način dobimo karseda optimalno osvetlitev produkta. Štiritočkovno osvetljavo sestavljajo štirih osnovnih luči. Glavna luč (key light), polnilna luč (fill light), nasprotna luč (back light) ter opcijsko luč na ozadje (background light). V strokovni literaturi se boste večkrat srečali z izrazom Three – point lighting (tritočkovna osvetlitev), ker izpustijo luč na ozadje.



Glavna luč (key light)

To je najmočnejša luč na sceni. Osnovna naloga glavne luči je ustvarjanja svetlobne fotografije in nam da ostre, lepo vidne sence. Glavna luč naj bo postavljena rahlo pod kotom glede na predmet fotografiranja in rahlo z višine (podobno kot sije sonce). Z glavno lučjo določimo smer iz katere prihaja svetloba. Glavna luč je vedno samo ena, ker v primeru večih luči, nastane več senc, ki nam podrejo osnovno zamisel o glavni smeri osvetlitve.

Polnilna luč (fill light)

Polnilna luč se uporablja za zmanjšanje kontrasta med osvetljenimi in neosvetljenimi površinami. Polnilna luč bo omilia močno senco, ki jo bo ustvarila glavna luč. Moč te luči naj bo nekje 50% glavne luči, v kolikor je jakost svetilnosti enako kot glavna naj bo njena oddaljenost od scene vjas 2x daljša.

Nasprotna luč (kontra light)

Tretja vrsta osnovne luči je nasprotna luč. Njeno osnovno poslanstvo je ločevanje objekta, ki ga osvetljujemo od ozadja, oziroma scenografije. S tem dosežeš, da izgleda ločen od ozadja, in povečaš občutek prostorske globine.

Luč na ozadje (backgrounf light)

Četrto osnovno luč imenujemo luč na ozadje. Gre za opcijsko luč, ki je ne prištevamo med glavne luči. V fotografiji je njeno glavno poslanstvo osvetljevanje scenografije.

Luč za ozadje je lahko samostojen vir, ali pa lahko njeno funkcijo prevzame glavna ali polnilna luč
 
 

5. Uporabite prenosni lightbox (opcijsko)
 




Lightbox je prostor v obliki škatle, ki ima na eni stranici odprtino skozi katero fotografiramo. Namen lightboxa je zmehčanje in odbijanj svetlobe iz vseh strani tako, da so sence skoraj popolnoma nevidne. Lightbox v kombinaciji z lučmi nudi močan vir difuzne svetlobe. Ta bo popolna za fotografijo kjer želimo predmete izolirati na belo ozadje.

Alternativa: Profesionalni lightbox je lahko precej drag a z malo volje in domišljije si ga lahko naredimo sami iz vsakdanjih predmetov. Zadoščala bo že kartonska škatla večjih dimenzij iz katerih izrežemo stranice na način, da nam ostanejo samo okvirji. Odstranjene stranice, razen tiste skozi katero bomo slikali in pa spodnje nadomestimo z belo tanko tkanino.


6. Programska oprema


Za pametne telefone so na voljo številne brezplačne aplikacije, ki bodo vaše fotografije z malo obdelave spremenile tako, da bodo izgledale precej bolj profesionalno. Predstavljamo vam nekaj izbranih, ki so na voljo takko za iOS kot Android. Preverite pa še ostale in uporabljajte tiste, ki se vam nudijo najboljše razmerje med uporabnostjo in enostavnostjo.

Photoshop Express – vsebije orodja za hitre popravke, ki odpravijo napake, prilagodijo perspektivo in še več. Na izbiro imate več sto tem, učinkov in dodatkov za urejajte, retuširajte, sestavljajte kolaže in kombinirajte fotografije z eno potezo. Photoshop Express vključuje edinstvene leče in učinke, zaradi katerih bodo vaše fotografije videti nekaj posebnega. Po naših izkušnjah gotovo ena boljših aplikacij, ki je povrhu še popolnoma brezplačna.

Lightroom - je storitev v oblaku, ki vam nudi vse, kar potrebujete za ustvarjanje, urejanje, organizacijo, shranjevanje in deljenje fotografij v vseh napravah. Prilagajajte barve poudarkov, senc in srednjih tonov z orodjem za izboljševanje barv. Enostavna orodja, kot so drsniki in prednastavitve, vam omogočajo ustvarjanje fotografij, ki bodo videti tako, kot sami želite. Program je brezplačen.

Snapseed je popoln in profesionalen urejevalnik fotografij, ki ga je razvil Google. V naboru ponuja 29 urejevalnih orodij in filtrov. Popravite fotografijo z prilagoditvijo osvetlitev in barve, popravite perspektivo, poigrajte se z ravnovesjem beline, obrezovanjem, barvanjem itd. Na voljo so tudi številne razširitve, ki nabor funkcij samo še povečajo.
 

Dodatni triki in nasveti



Prikažite realne lastnosti izdelka

Pri fotografiranju se osredotočite na prikaz realnih lastnosti in stanju produkta. Barve naj bodo čim bolj pristne. Ne želite si zavajati kupca. Omogočite mu prijetno uporabniško izkušnjo, poskrbite da se bo v vašo spletno trgovino vračal znova in znova. 22% vračil v spletni prodaji se zgodi ravno zato, ker je bil izdelek v živo videti drugače kot na spletu.


Priprava fotografije za objavo na spletni strani

Fotografije, ki jih naredite s telefonom in fotoaparatom so bistveno večje kot so standardi za objavo na spletu. Nikakor si ne privoščite, da bi na spletni strani objavili fotografijo ne da bi jo predhodno zmanjšali. Fotografije velikosti npr. 4470 x 6000px niso primerne za objavo na spletu, saj so po velikosti podatkov prevelike, zasedejo lahko tudi 20MB, kar bo bistveno upočasnilo nalaganje vaše strani/trgovine.

Priporočamo, da dimenzije razen v izrednih primerih zmanjšate na npr. 800x600px, po velikosti podatkov pa naj ne presega 1MB. To bo za potrebe predstavitve izdelka v spletni trgovino popolnoma zadostovalo. Za reduciranje velikosti je na spletu ogromno brezplačnih orodij kot je npr. PandaPNG.

Motivi in kompozicija naj bodo konsistenčni

Ko boste fotografirali poskrbite, da se držite vedno enakega načina zajema motiva. Naj bodo vsi izdelki objavljeni na spletni trgovini videti podobno v smislu osvetlitve, uporabe barv ozadja, uporabe zooma, kota fotografiranja, uporabe filtrov in podobno. Če se odločite za belo ozadje naj imajo tako ozadje vsi produkti. Če se odločite, da boste fotografirali npr, v naravi ali pa na določeni kontrastni podlagi pa se držite tega načina. Nikakor pa ne mešajte vsega skupaj saj izpade končni rezultat neprofesionalen in nemalokrat moteč.

Prikažite več lastnosti artikla

Za artikle, ki imajo različne lastnosti ali namembnosti uporabite več dodatnih fotografij s katerimi boste poudarili željene detajle. Fotografirajte posamezen del artikla, ključen del ali posebnost kot npr. material, tekstura in podobno. Poskrbite, da element izdelka, ki pripomore k odločitvi nakupa izstopa oz, ga predstavite podrobno. Slikajte tudi z različni kotov npr. spredaj, zadaj s strani, od zgoraj,…

Kot fotografiranja

Slika pove več kot tisoč besed. Ko govorimo o izbiri kota fotografiranja izdelkov za spletno trgovino so nekateri primernejši kot drugi. Pogled na izdelek iz drugega kota ali perspektive lahko potencialnemu kupcu poda več informacij kot katerikoli podroben opis. Za konsistenčnost fotografij priporočamo uporabo tripod stojala s katerim boste dosegli, da bodo koti posnetkov pri vseh artiklih enaki.

Najpogosteje se za fotografijo artiklov v spletni trgovini uporabljajo sledeči koti; višina oči (prikaže naravni pogled na artikel), visoki kot (prikaže pogled na artikel od zgoraj), nizki kot (pogled na izdelek s tal), stranski (pogled na artikel od strani).

Izogibajte se uporabi zooma

Uporaba zoom efekta bo pri večini telefonov bistveno skazila kakovost fotografije. Če potrebujete bližinski posnetek raje kot uporabo zooma priporočamo, da premaknete stojalo s telefonom bližje objektu. Pravtako bo že v osnovi zajeta slika dovolj velika, zato za prikaz detajlov raje uporabite urejevalnik fotografij in želeni element preprosto izrežite iz originalne slike. Ta del nato shranite kot samostojno sliko.

Ne uporabljajte bliskavice oz. »flasha«

Kadar potrebujete dodatno svetlobo si jo priskrbite raje z lučni ali drugim virom. Uporabo bliskavice odsvetujemo saj boste na produkt dobili efekt bliska, kar pa si ne želite. Uporaba »flasha« zato ni dobra ideja.

Igrajte se in poiskušajte

V času digitalne fotografije res ni potrebe po skoparjenju s posnetki. Zato si dajte duška, fotogtafirajte artikle iz različnih kotov pri različni osvetlitvi in postavitvi. Poiščite tisto pravo kombinacijo vsega, ki bo produkt v vaši spletni trgovini predstavila karseda najbolje. Omejeni ste le s svojo domišljijo in pa seveda prostorom na spominski kartici.


Priprava telefona za fotografiranje artiklov


Sedaj ko smo spoznali nekaj osnov za kakovostno fotografijo preko mobilnega telefona pa si poglejmo še samo izvedbo. Za najboljše rezultate sledite spodnjim navodilom.

1. Poiščite ustrezen prostor za izvedbo fotografiranja: Najboljše rezultate boste dosegli, ko se fotografiranja lotite v prostoru z dovolj velikom oknom. Sedaj že veste, naravna svetloba je najboljša.

2. Priprava telefona: Prepričajte se, da je baterija telefona, ki ga boste uporabili napolnjena, kamera očiščena morebitnih nečistoč ter da imate v podatkovni shrambi zadosti praznega prostora.

3. Nastavite ravnovesje beline oz. white balance: Pri večini pametnih telefonov boste naši dodatne nastavitve fotografiranja. Poiščite nastavitev light temperature nato white balance potem pa kliknite na belo ozadje ali izberite možnost white background.

Nastavitev beline je izrednega pomena. V kolikor ni nastavljena pravilno na fotografiji dobimo pridih določene barve. To opazimo tako, da bela barva na fotografiji ni bela, ampak rahlo rumenkasta, modra, itd.

4. Preverite nastavite »exposure«: na zaslonu telefona ob aktivaciji fotoaparata kliknote na gumb »Exposure« nato pa z pritisnite na objekt fotografiranja. Pametni telefon bo naredil vse karseda optimalne nastavitve namesto vas!

5. Nastavitve fokus: Na enak način kot je opisan zgoraj za »exposure« naredite sedaj še za »fokus«

6. Pričnite s fotografiranjem: Naredite nekaj testnih posnetkov in v kolikor ste z rezultatom zadovoljni pričnite s serijo. V nasprotnem primeru se poigrajte z nastavitvami telefona ali spremembami okolja in pripomočkov.


 
OZNAKE
spletne strani optimizacija personalizacija spletne strani izdelava spletne strani unikatne spletne strani funkcionalnost spletne strani izdelava spletnih strani uporabniška izkušnja prenova spletne strani spletna stran spletna trgovina idealna persona pristajalna stran konverzija navigacija vsebina urejevalnik spletnih strani slovenski cms minitron sistem cms spletni nastop lasten cms unikatna spletna stran spletna agencija izdelava spletne trgovine vavčer za digitalni marketing mobilna aplikacija rezervacijska platforma cta besedilo na spletni strani gdpr varstvo osebnih podatkov google analitika vrhunsko oblikovanje kvalitetno programiranje spletna stran po meri ključ do uspeha seo optimizacija ux design optimizacija spletne strani piškotki wordpress kako narediti spletno stran društvo člani portal za društvo iskalnik izvajalcev po regijah portal za člane društva registracija članov digitalna prijavnica na dogodke izdelava spletne strani za majhna podjetja spletne strani za podjetja facebook oglaševanje facebook oglasi migracija spletnih strani selitev spletne strani design odziven design hiter nakup seo optimizacija marketing spletna prodaja izdelava spletnih trgovin poceni izdelava spletne trgovine prenova spletne trgovine crm sistem erp sistem funckionalnosti spletne trgovine postavitev spletne trgovine sistemi za spletno trgovino magento woocommerce opencart minitron shopify spletni konfigurator izdelava spletnega konfiguratorja konfigurator ponudbe vodenje zalog normativi black friday cyber monday črni petek spletni ponedeljek hitrost spletne strani google ux trgovina varna spletna trgovina zaprtokodni sistem varno nakupovanje google oglaševanje digitalni marketing e-mail oglaševanje mailing seznam marketinška strategija blog e-poštni seznam cta program zvestobe video vsebine organski doseg cms cms sistem minitron varnost vsebinski marketing oglaševanje google ads google oglaševanje socialna omrežja facebook oglaševanje b2b podjetja b2b marketing privlačna spletna stran video vsebina spletno oglaševanje video video produkcija video izobraževanja webinar video predstavitev digitalni marketing 2021 video marketing chatboti ugc - user generated content influencerji facebook objave mmstudio engagement facebook ads analiza e-mail marketing povečajte e-poštni seznam seo ppc email marketing google analitika 4 ga4 google analitics facebook fb ads avtomatizacija oglasov facebook ads manager strategije ponudb facebook optimizacija facebook oglasov ciljanje občinstva facebook facebook avtomatizirana pravila povečanje roas facebook optimizacija spletnih strani seo optimizacije google spletni iskalniki spletni iskalnik analiziranje spletne strani ključne besede spletni uspeh spletni uporabnik vodenje socialnih omrežij pozitivna uporabniška izkušnja cgp celostna grafična podoba spletnih trgovin google analytics spletna analitika spletno mesto google ads fotografija pametni telefon fotoaparat slikanje artikov photoshop ps photoshop express urejanje fotografije za splet cms seo optimizacija spletne strani on-site optimizacija
PRIDOBITE PONUDBO
Zagotovite si brezplačno ponudbo ali pa si pridobite dodatne informacije glede naših storitev in rešitev. Naša ekipa vas bo kontaktirala v najkrajšem možnem roku.