Vsak dan se na spletu, množici obstoječih spletnih strani, pridruži še večje število novih strani, ki s tem še povečujejo že tako ogromno konkurenco pri bitki za najvišja mesta pri spletnih iskalnikih. V spletnem priročniku vam bomo podrobneje opisali delovanje iskalnikov, kako posamezni uporabniki uporabljajo iskalnike, se posvetili analizi ključnih besed, on-site in off-site optimizaciji ter predstavili načine, kako meriti uspešnost izvajanja optimizacije.
Predogled vsebine vodiča
Prenos vodiča
1. Delovanje iskalnikov
Spletni iskalniki pri razvrščanju spletnih strani in vsebin uporabljajo proces, ki je sestavljen iz odkrivanja in analiziranja spletne strani, indeksiranja le-te in na koncu še rangiranja spletne strani.
Odkrivanje spletne strani opravijo pajki oz. roboti iskalnikov. To so pravzaprav napredni programi za pregledovanje spletnih strani. Pajki (roboti) bodo pregledali spletno stran in na podlagi razumevanja HTML jezika, ocenili in ugotovili sporočilo vsebine na spletni strani. Postopek pregledovanja je mnogim bolj znan pod imenom (»crawling«).
Pajki nato v svoje sezname shranijo ocene pomembnih ključnih besed in oznak. Temu postopku pravimo tudi indeksiranje, njegov namen pa je, da pajki na podlagi iskanja po ključnih besedah, znajo razvrstiti relevantne strani in jih tudi prikazati internetnim uporabnikom.
Določanje relevantnosti pomeni, da roboti na podlagi ključnih besed iščejo povezavo med temi besedami in spletnimi stranmi, saj želijo obiskovalcem spleta ponuditi relevantne rezultate-rezultate, ki bodo glede na iskane besede ponudili najbolj primerno vsebino. Na podlagi vsega tega se spletne strani rangirajo. Kot smo že omenili: višje kot smo uvrščeni, bolj uspešen bo naš spletni nastop.
2. Uvod v SEO optimizacijo
SEO optimizacija spletnega mesta je postopek oz. vrsta različnih dejanj, s katerimi izboljšamo spletno mesto, da bi se pri spletnih iskalnikih uvrščalo na najvišja mesta. Spletni iskalniki uporabljajo pri razvrščanju različne algoritme in pravila. Da bi bili pri SEO optimizaciji uspešni, moramo slediti tem pravilom. Optimizirane spletne strani/spletne trgovine se pojavljajo na prvih mestih pri spletnih iskalnikih, posledica tega pa je, da so ta spletna mesta tudi bolje obiskana od konkurenčnih spletnih mest. Povečan obisk na spletnem mestu pomeni tudi več potencialnih kupcev oz. strank, skladno z rastjo obiskanosti pa raste tudi prepoznavnost vašega podjetja, ponudbe ali blagovne znamke.
Optimizacija spletne strani ni enkraten dogodek. Glede na dejstvo, da se algoritmi in pravila pri spletnih iskalnikih stalno spreminjajo, je potrebno tudi optimizacijo izvajati stalno. Uvrstitev spletne strani je, kot smo že omenili, odvisna od večjega števila različnih dejavnikov.
Zelo priporočljivo pa je, da poskrbite da bo vaša spletna stran:
- oblikovana in programirana z mislijo na uporabnika,
- vsebina na spletni strani naj bo zanimiva, informativna in berljiva,
- stran naj bo jasno in logično zasnovana (glavna stran, podstrani,...)
- vsebine na strani naj bodo ustrezno označene, naslovi in podnaslovi naj bodo smiselno poimenovani in urejeni, poleg tega pa je potrebno poskrbeti tudi za ustrezne meta oznake in alt atribute,
- na spletni strani naj bodo urejene tudi povezave na druga spletna mesta, prav tako pa je potrebno poskrbeti, da bo do vašega spletnega mesta vodilo več zunanjih povezav. Te povezave morajo biti kvalitetne in relevantne. Bolje je imeti manj kvalitetnih zunanjih povezav, kot pa ogromno število povezav, ki prihajajo z nerelevantnih in nepreverjenih spletnih mest.
3. Optimizacijo pričnite z iskanjem in izbiro ključnih besed
Optimizacija spletnega mesta naj sloni na izbiri ključnih besed. Na začetku priročnika smo vam želeli predstavilti na kakšen način uporabniki interneta uporabljajo spletne iskalnike. Ključne besede so tiste besede oz. besedne zveze, ki jih internetni uporabniki vpišejo v spletni iskalnik in s pomočjo katerih želijo priti do iskanih informacij.
Raziskovanje ključnih besed
Prvi korak pri izbiri ključnih besed je raziskovanje le-teh. Z raziskovanjem trga in uporabe ključnih besed, bomo dobili odlično izhodišče za kasnejše uspešno izvajanje optimizacije. Spoznali boste svoje potencialne obiskovalce v najširšem pomenu besede. Zelo pomembno je, da izberete takšne ključne besede, da bodo na vaše spletno mesto pripeljale prave obiskovalce. Nič vam namreč ne pomaga, da boste imeli na svoji spletni strani/trgovini ogromen obisk, med obiskovalci pa bo večina takšnih, ki ne bodo zadovoljni z videnim in bodo spletno mesto takoj zapustili. Izbrane ključne besede morajo odražati vsebino vašega spletnega mesta. Obiskovalec mora ob obisku spletnega mesta dobiti prave informacije – informacije, ki jih je želel dobiti z vpisom ključnih besed. V kolikor bodo obiskovalci hipno zapuščali vaše spletno mesto, bodo to prepoznali tudi spletni iskalniki in vas na podlagi tega tudi nižje uvrstili. V kolikor pa se bodo obiskovalci na vaši spletni strani zadrževali dlje časa, bodo iskalniki to prepoznali kot dobro, in vas tudi višje uvrščali.
Za še več koristnih napotkov in podrobnosti kako se lotiti optimizacije spletne strani za spletne iskalnike si prenesite brezplačen vodič s spodnje povezave.
Prenesite si brezplačen PDF vodič: SEO optimizacija spletnih strani
Prenos vodiča