Splet se spreminja z bliskovito hitrostjo. Pravočasna prilagoditev je zato ključnega pomena za konkurenčnost in uspešen nastop na trgu. Sledenje aktualnim trendom je zato nujno. Za vas smo pripravili povzetek najbolj zanimivh trendov digitalnega marketinga za leto 2021.
Video vsebine postajajo čedalje bolj pomembne
Leto
2021 bo vsekakor zaznamoval
vizualni marketing, kamor spada predvsem kakovostna
video predstavitev. Po določenih napovedih naj bi bil video
glavno marketinško orodje naslednjih 5 do 10 let. Ko govorimo o uporabniški izkušnji je video
daleč na prvem mestu, ko uporabniki iščejo dodatne informacije o izdelku ali storitvi. Slednje je povezano predvsem s porastom uporabe spletni strani preko različnih mobilnih naprav. Neskončno dolgi zapisi na spletnih straneh in e-mailih so posledično na teh napravah čedalje bolj neberljivi in nepregledni. Prav
video format pa je za tovrstne naprave
idealna rešitev, saj lahko vse te informacije poda v zgolj nekaj sekundah ali minuti predvsem pa bolj slikovito in uporabniku prijazno.
Kogar zgornji zapis še ni prepričal naj dodamo še to;
Google ima bistveno rajši
strani z video vsebinami. Dejstvo je, da video na spletni strani v primerjavi z daljšim tekstovnim zapisom poveča organski
promet za več kot 50%.
Podrobneje o uporabnosti videa na spletni strani smo pisali v enem izmed prejšnjih blogov.
UGC - User generated content (vsebina, ki jo ustvarijo stranke)
Uporabniki vedno bolj odločitev o nakupu izdelka ali storitev povezujejo z
izkušnjami drugih uporabnikov. Generična mnenja na strani in lastni hvalospevi sodobnega uporabnika ne prepričajo več. Pretekle izkušnje dosedanjih uporabnikov so zato
zlata vredne. Poskrbite, da bo vaša
spletna stran vsebovalo
mnenja, ki jih podajo vaše resnične stranke.
Oblika izjav je lahko tekstovna še bolje pa je kar video izjava. Te kratke
nekaj sekundne posnetke lahko objavite na svoji strani, vključite v
promocijske video materiale, delite na socialni omrežjih in podobno.
Vsebina, katero bodo generirali uporabniki sami bo iz leta v leto pridobivala na teži. Morda do sedaj dostikrat spregledana marketinška priložnost z letom 2021 in predvsem priljubljenostjo »zgodb« na socialnih omrežjih
pridobiva na pomembnosti. Vsekakor obvezen element vsake resne strani.
Mikro vplivnostni marketing
Vpliv influencerjev na potrošniške navade in vedenje uporabnikov spleta je vsem že dodobra poznan. Družbena omrežja in video platforme so polne objav
vplivnežev, ki preko prikritega ali kar direktnega
oglaševanja promovirajo določene blagovne znamke.
Vendar pa se v letu 2021
trend počasi obrača. Namreč, vse večjo veljavo dobivajo tako imenovani
»mikrovplivneži«. Gre za javno manj znane in predvsem
nišno bolj usmerjene posameznike. Izkazalo se je, da čedalje
več uporabnikov zaupa bežnemu znancu, sosedu, sošolcu, vrstniku kot pa veliki in slavnim imenom s sveta »šovbiznisa«. Običajni uporabniki se z njimi enostavno ne poistovetijo dovolj. Po podatkih Adweeka imajo mikrovplivneži za
60% boljši engagement kot večji influencerji in so nekajkrat bolj stroškovno učinkoviti od kolegov z množicami sledilcev.
Aktivna prisotnost na Facebooku, Instagramu in LinkedInu
Če kdaj potem bo ve naslednjih letih še kako pomembna aktivna prisotnost na družbenih omrežjih. Poudarek je predvsem na besedni zvezi
»aktivna prisotnost«. Ni več dovolj le imeti nepregledno število profilov na različnih socialnih omrežjih.
Osredotočite se na tiste, na katerih se
zadržuje vaša ciljna skupina uporabnikov. Še vedno daleč pred vsemi prednjačita
Facebook in
Instagram, ostali so daleč zadaj. Vsebino objavljajte na omrežjih s katerim se vaši uporabniki najbolj poistovetijo. V kolikor ste bolj poslovno naravnani ne pozabite na
Linkedin – ta v zadnjem času beleži precejšnjo rast, v kolikor pa ciljate bolj na mlajšo populacijo pa je trend med mladimi vsekakor
Tik-Tok. Objava kratkega videa na tem omrežju, bo pri mladih naletela na bistveno boljši odziv kot pa dolgi suhoparni teksti na vaši spleti strani.
Objave naj bodo
redne in predvsem dovolj pestre ter
zanimive. Razbite vsakodnevno rutino objav z videom, slikovnim materialom, infografikami, objavami zanimivih dejstev, dogodkov z vsakodnevnega življenja in premišljeno mero oglaševanja.
Bolj oseben stik z uporabniki
Prišli smo do točke, ko uporabniki med množico ponudnikov, predvsem pa določenih slabih izkušnjah vse
bolj zaupajo tistim ponudnikom blaga ali storitev, ki so
bolj osebni in dostopni. Nihče noče več kupovati na sumljivih spletih trgovinah, kjer so se potrudili in skrili vse kontaktne podatke in komunicirajo (če sploh) samo preko kontaktnih obrazcev.
Ljudje smo čuteča bitja zato nam je pristen in
oseben stik še kako pomemben. Vse to pa se v zadnjem času sunkovito prenaša tudi na splet.
Prednost pridobivajo predvsem tista podjetja, ki svojo dejavnost/življenje brez zadržkov delijo s spletno javnostjo.
Objava raznih zgodb z zakulisja vsakdanjega dela ter morda
video z nagovorom vodstva podjetja,
stik in
komunikacija v živo preko »chatboxov« med komercialistom in stranko bo naredila prepotrebno razliko pred konkurenco.
Personalizirana in »targetirana« komunikacija
Večji odziv na poslana marketinška gradiva ima vsekakor
dobro premišljeno poslano ponudba kot pa katerakoli
generična. Pri tem si pomagamo z
personalizirano in ciljno usmerjeno komunikacijo. Predpogoj je vsekakor kvalitetna baza podatkov, ki jo pridobimo s tako imenovanim »inbound marketingom«
Poslane vsebine, ki bodo naslovljene
direktno na določenega uporabnika ali pa na
točno specificirano skupino so preverjeno deležne boljšega odziva kot splošne vsebine za širši krog uporabnikov. Tako bo npr. poslani
e-mail z naslovom »Ugodne cene tekaških copat« bistveno bolj uspešen kot tisti z naslovom »Ugodne cene obutev«
Chatbots in konverzacijski marketing
Vedno več podjetij se odloča in za
komunikacijo na svoji spletni strani uporablja t.i. »
chatbote«. Preprosteje povedano so ti
pogovorni roboti oz. programi. Ti so med sodobnimi uporabniki
vedno bolj priljubljeni saj v vsakem trenutku omogočajo komunikacijo in
posredovanje potrebnih informacij. Predvsem zamudno iskanje informacij na nepreglednih in vsebinsko prenasičenih straneh je razlog za vse večji osip uporabnikov. Uporabnik, ki na naši strani ni dovolj hitro dobil potrebne informacije pa je skoraj zagotovo za vedno izgubljen.
Pri posredovanju informacij bo zato z letom 2021 čedalje bolj
v ospredju komunikacija z »«chatboti«. Kot navaja spletna stran Single Grain, so
pogovorni roboti vedno dostopni, takoj
odgovorijo na vprašanje uporabnika, se spomnijo, kaj si je ta ogledoval v preteklosti ali je že kupili, predvsem pa nikoli ne izgubi živcev. Globalno gledano naj bi do leta 2022 »chatboti« pomagali podjetjem prihraniti na leto več kot 8 milijard dolarjev.
Zaključek
Upamo, da vam bo pričujoči zapis v pomoč pri nastopu na spletu in grajenju blagovne znamke. Trendi zapisani v zgornjih vrsticah so le nekatere izmed priporočljivih aktivnosti o katerih morate v letu 2021 resno razmisliti in jih, če je le mogoče prav vse vključiti v strategijo digitalnega marketinga tudi za v prihodnja leta. V kolikor potrebujete pomoč smo vam v MMstudi seveda vedno na voljo.
V
MMstudiu že leta skrbimo za
oglaševanje nekaterih prepoznavnih podjetij in blagovnih znamk. V kolikor se tudi sami odločate za
spletno oglaševanje, iščete pa
zanesljivega strokovnjaka in partnerja s tega področja, nas brez zadržkov kontaktirajte na tel. št.
070/860812 ali pa nam pošljite svoje povpraševanje na:
info@mmstudio.si