Izdelava učinkovite spletne strani vključuje več kot samo pripravo nečesa kar bo izgledalo všečno. Za dosego rezultatov, ki bodo na vstopni spletni strani ustvarjali konverzijo in s tem njen primarni namen, bo potrebno nekaj razmisleka in dela. Če si za primer vzamemo najdonosnejše spletne strani ali spletne trgovine hitro ugotovimo, da imajo vsak element postavljen na točno določenem mestu, s točno določenim namenom.
Kaj pa pravzaprav določa optimalno postavitev elementov na spletni strani?
Vsaka spletna stran je seveda primer zase, obstajajo pa jasno definirana priporočila, ki se jih je pametno držati. V kolikor želimo, da bo naša spletna stran ustvarjala promet in posledično vračala vložek v njeno izdelavo in vzdrževanje, mora biti postavljena po določenih pravilih.
Žal ne obstaja en sam vodič, ki bi lahko zajel vse vrste izdelave spletnih strani. Kar je logično, saj lahko na eni spletni strani podjetje predstavlja npr. storitev jezikovnih tečajev, na drugi pa nekdo promovira novo kolekcijo čevljev za pohodnike, na tretji pa se lahko prijavite na brezplačen pregled vida. Skratka, vsaka spletna stran je v osnovi zgodba zase in zahteva individualno obravnavo.
Na podlagi dosedanjih izkušenj, različnih preverjanj in testiranj pa so poznani elementi, ki pozitivno vplivajo na konverzijo spletne strani. Kateri so to in kam jih umestiti pa vam razložimo v nadaljevanju. Za začetek si poglejmo katera vsebina na spletni strani ima največji pomen in katere »strani« so najpomembnejše.
Vstopna spletna stran
Kaj pravzaprav definira vstopno spletno stran in kaj jo loči od preostalih strani. V osnovi je to spletna stran, na katero pride uporabnik, ko v brskalnik vpiše našo domeno ali klikne url povezavo. Vstopna spletna stran je postavljena z namenom informiranja in hitre predstavitve podjetja in njegove dejavnosti. Pomembno je, da v prvih sekundah pridobimo pozornost uporabnika, zato morajo biti elementi na vstopi strani skrbno izbrani in strateško postavljeni.
Pristajalna spletna stran oz. »landing page«
Pristajalna stran se od vstopne spletne strani razlikuje v tem, da ima zgolj en ključni cilj-konverzijo. Konverzijo lahko predstavlja nakup izdelka, pridobitev podatkov o kupcu, prijava na e-novice,..
Vsi elementi na njej imajo točno definirano vlogo in so tam z jasno nalogo. Na tovrstni spletni strani ni odvečnih vsebin, ki odvračajo pozornost uporabnika in bi ga posledično pripeljale do zapustitve oz. klika drugam. Uporabnika, ki smo ga na spletno stran pripeljali, moramo seveda po najkrajši poti pretvoriti v kupca. Več o pristajalni spletni strani smo pisali v blogu:
Kaj je pristajalna stran (landing page)?
Elementi uspešne spletne strani
Naslov, ki pritegne pozornost
Vse se začne pri nagovoru oz. naslovu spletne strani. Navadno je umeščen na glavno sliko na vrhu spletne strani. Ta mora biti napisan na način, da predvsem hitro pritegne pozornost uporabnika. Prav tako, mora na jasen in razumljiv način, predstaviti namen in smisel spletne strani, ter takoj preiti k bistvu.
Pri pisanju optimalnega naslova se poskušajmo držati napotkov, da naj bo čim krajši in jasnejši. To bomo dosegli tako, da naslov ne bo daljši ob 20 besed, po možnosti skrčimo vsebino na max. 10 besed.
Podnaslov
Če je naslov spletne strani pomemben z vidika hitre predstavitve, je podnaslov njegovo dopolnilo in služi kot dodatno pojasnilo z več vsebine. Navadno je umeščen direktno pod glavni naslov. Tudi za podnaslove velja podobno kot za naslove spletne strani. Mora biti jasen, kratek in predvsem zanimiv. Njegov namen je, da uporabnika zadrži na spletni strani.
S podnaslovom navadno povemo več o sami vsebini, ki jo uporabnik lahko pričakuje na naši spletni strani. Vendar pozor, ne dolgovezite in ne izdajte preveč. Le toliko, da obdržite uporabnikovo pozornost. Za več vsebine je vedno na voljo prostor na podstraneh, pod podnaslov pa vključite gumb, ki bo uporabnika ob kliku na njo tudi odpeljal.
Slikovni material
Slika na vstopni strani ima prav posebno vlogo. Dejstvo je, da ljudje bistveno hitreje povzameno vsebino, ki nam je predstavljena vizualno, kot pa tekstovno. Po nekaterih podatkih, naj bi naši možgani fotografijo sprocesirali 60.000 krat hitreje kot tekst.
Zato je pomembno kakšno fotografijo oz. slikovni material bomo izbrali za vstopno spletno stran. Poskrbimo, da bo motiv v tesni povezavi z našo dejavnostjo in vsebino, kvaliteta naj bo na najvišji še dopustni meji, itd. Poudarimo pa lahko, da se izogibajte t.i. stock fotografijam. Google namreč slabše rangira spletne strani s fotografijami, ki se velikokrat pojavijo na svetovnem spletu. V kolikor imate možnost, uporabite svoje avtorske slikovne materiale.
Pomembna je tudi pravilna priprava fotografij za splet. Več o tem smo pisali v vodiču:
Uporaba Photoshop Express za skrbnike spletnih strani in trgovin